Nome: Mahesh RadhakrishnanMR CLUL prof pic 4

Grau AcadémicoDoutoramento

Situação Profissional: Bolsa de Pós-Doutoramento

Sector de Investigação do CLULGramática & Recursos

Área de Investigação: Etnomusicologia, Linguística Antropológica, Estudos Crioulos, Documentação e Conservação de Línguas, Ásia do Sul, Irlanda.

• 2013: Doutoramento em Linguística (Macquarie University)
  • 2006: Licenciatura em Letras (B.A. Honours, Macquarie University)
  • 2005: Licenciatura em Média (Produção Visual)

Actividades profissionais:

•  2017-presente: Investigador (Pós Doutoramento) da Universidade de Lisboa (Centro de Linguística da Universidade de Lisboa)
  •  2014-presente: Investigador Visitante na Universidade Nacional Australiana (School of Archaeology and Anthropology)
  • 2016-presente: Coordenador de projeto, ´Indigenous Interpreting´ (interpretação de línguas indígenas), National Accreditation Authority for Translators and Interpreters (NAATI), Australia.
  • 2010-2014: Investigador, Adult Migrant English Program Longitudinal Study, Linguistics, Macquarie University
  • 2012: Investigador auxiliar na Universidade Nacional Australiana (School of Archaeology and Anthropology)

Projectos:

•  2017-presente: "Documentation of Sri Lanka Portuguese" - financiado pelo Endangered Languages Documentation Programme
  • 2014-present: "Irish, sean-nós and the linguistic ecologies of traditional singing"
  • 2007-2013- "Irish traditional singing and South Indian Carnatic singing: Performance, language choice and ideologies and musicolinguistic artistry" (pesquisa doutoramento)
  • 2014-presente: Coordenador do "Sung Poetry group", grupo de discussão interdisciplinar na Universidade Nacional Australiana.

• Radhakrishnan, M 2013 ‘Performer talk in Irish traditional singing performances in Australia’, Proceedings of the 2012 Conference of the Australian Linguistics Society, John Henderson, Marie-Eve Ritz and Celeste Rodríguez-Luoro (eds).
  • Radhakrishnan, M 2013 ‘Music on the move’, Language on the Move blog (http://www.languageonthemove.com/music-on-the-move/)

• Radhakrishnan, M 2012 'Musicolinguistic artistry of niraval in Carnatic vocal music' in Ponsonnet M L Dao & M Bowler (eds) The 42nd Australian Linguistic Society Conference Proceedings – 2011 (Canberra, 1-4 Dec 2011) Canberra: ANU Research Repository https://digitalcollections.anu.edu.au