Início | Fim | Descrição |
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Fevereiro 2018 | Abril 2022 | Bolseira de doutoramento (FCT/SFRH/BD/131672/2017). |
Março 2017 | Janeiro 2018 | Bolseira de investigação no Centro de Linguística da Universidade de Lisboa (CLUL) – Grupo Gramática e Recursos. |
2013 | 2017 | Docente de Português como Língua Estrangeira (PLE) no Instituto de Cultura e Língua Portuguesa (ICLP) da Universidade de Lisboa – níveis A1, A2 e B1. |
2015; 2016; 2017 | Docente do curso intensivo "Oficinas de Escrita" da Universidade de Lisboa. Módulos: Estrutura sintática e pontuação, Áreas críticas da construção frásica, Questões de ortografia. |
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2013 | 2015 | Colaboradora do Centro de Linguística da Universidade de Lisboa (CLUL) – implementação de experiências em E-prime e SMI Eyetracking, recolha e tratamento de dados, anotação linguística (CRPC - Corpus de Referência do Português Contemporâneo). |
Designação | I.R. |
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CLAP - Completivas na Aquisição do Português | Ana Lúcia Santos
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Publicações selecionadas
(2019). Portuguese as a Heritage Language in contact with German and French: A comparative study on the acquisition of verbal mood. In Romance Languages and Linguistic Theory 15. Selected papers from ‘Going Romance’ 30, Frankfurt (Ingo Feldhausen, Martin Elsig, Imme Kuchenbrandt & Mareike Neuhaus (eds.), pp. 36-52). Amsterdam: John Benjamins. . |
(2019). Semantic features in the acquisition of mood in European Portuguese. Language Acquisition, 26(3). http://doi.org/DOI: 10.1080/10489223.2019.1570203 . |
(2019). How do children interpret novel control verbs?. In Proceedings of the 43rd annual Boston University Conference on Language Development (Megan M. Brown & Brady Dailey, pp. 585-598). Somerville, MA: Cascadilla Press. . |
(2017). Age and input effects in the acquisition of mood in Heritage Portuguese. Journal Of Child Language, 44(4), 795-828. http://doi.org/10.1017/s0305000916000222 . |
Todas as publicações
Data | Título da conferência | Tipo | Autores | Instituição | Docs |
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2021 - |
Portuguese has two underlying rhotics: evidence from Lisbon and Carioca varieties |
Poster | C. Zhou, A. Jesus | University of Toronto Online |
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2018 - |
How do children interpret novel control verbs? 43rd Boston University Conference on Language Development (BUCLD) |
Poster Avaliado por pares |
Ana Lúcia Santos, Alice Jesus, Silvana Abalada | Boston | |
2018 - |
Constraints on the use of subjunctive in Brazilian Portuguese: a production study | Poster Avaliado por pares |
Ana Lúcia Santos
Alice Jesus
Rui Marques
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Association canadienne de linguistique / Canadian Linguistic Association. University of Regina Regina |
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2017 - |
Controlo de objeto com infinitivo (não) flexionado XXXIII Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Linguística |
Comunicação Oral Avaliado por pares |
Ana Lúcia Santos, Alice Jesus, Silvana Abalada | Évora | |
2017 - |
On children’s interpretation of object control with (un)inflected infinitives XIII International Symposium of Psycholinguistics |
Comunicação Oral Avaliado por pares |
Ana Lúcia Santos, Alice Jesus, Silvana Abalada | Braga | |
2016 - |
Portuguese as a Heritage Language in contact with German and French: a comparative study on the acquisition of verbal mood Going Romance |
Comunicação Oral Avaliado por pares |
Ana Lúcia Santos
Alice Jesus
Letícia Almeida
Rui Marques
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Frankfurt |
Jesus, A. (2019). Belief reports and mood contrasts in the acquisition of European Portuguese. 6th Bucharest Colloquium of Language Acquisition (BUCLA6). November 16.
Lungu, O., R. Marques, A. L. Santos & A. Jesus (2015). Simultaneous interpretations of complement clauses in European Portuguese child language. Poster. Romance Turn VII. Venice, October 1-3.
Jesus, A., R. Marques & A. L. Santos (2015). The acquisition of mood in complement clauses: epistemicity and veridicality. Poster. Generative Approaches to Language Acquisition (GALA). Université de Nantes, September 10-12.
Jesus, A. (2014). Mood selection in early complement clauses of European Portuguese. 13th International Congress for the Study of Child Language (IASCL). Amsterdam, July 14-18.
Flores, C., A. L. Santos, R. Marques & A. Jesus (2014). The role of input in the acquisition of mood by heritage speakers of European Portuguese. 13th International Congress for the Study of Child Language (IASCL). Amsterdam, July 14-18.