- 2290 results found
(2024). Modelling the acquisition of the Portuguese tap by L1- Mandarin learners: A BiPhon-HG account for individual differences, syllable-position effects and orthographic influences in L2 speech . Glossa: A Journal Of General Linguistics. . |
(2023). Relação entre produção e percepção das líquidas no Português. In Fonologia do Português e Interfaces (pp. 110-128). Routledge. http://doi.org/10.4324/9781003294344-7 . |
(2023). Exploring the Phonetic Context Effects on the Production of Portuguese /ɾ/ by L1-Mandarin Learners. In the 20th International Congress of Phonetic Sciences. . |
(2023). Sobre a génese de O Regicida, de Camilo Castelo Branco: fontes e estratégias criativas. In C. Sobral, Martins, S., & Pimenta, C. (Eds.), Camilo: Génese e Receção (pp. 35-62). Lisboa: Bertrand. . |
(2023). O amor é complicado (no galego-português). In Â. Correia & Pimenta, C. (Eds.), Antes e Depois de Editar. Estudos Filológicos (pp. 91-114). Lisboa: Biblioteca Nacional . Retrieved from https://repositorio.ul.pt/handle/10451/58759 . |
(2023). L3 Acquisition of Portuguese Clefts by L1-Mandarin L2-English speakers. In L3 after the Initial State (M. M. Brown-Bousfield, S. Flynn & E. Fernández-Berkes ). John benjamins. http://doi.org/https://doi.org/10.1075/sibil.65.08li . |
(2023). Explicitness and implicitness of discourse relations in a multilingual discourse bank. Functions Of Language. http://doi.org/10.1075/fol.22011.men . |
(2023). Sobre o uso de orações gerundivas adnominais em português. Estudos De Lingüística Galega, Vol 15 No 1. http://doi.org/https://doi.org/10.15304/elg.15.8668 . pdf433.29 KB
|
(2023). Relativized temporal phrases: Language variation and change in contemporary Portuguese. Journal Of Portuguese Linguistics, 6, 1-49. http://doi.org/https://doi.org/10.16995/jpl.8923 . pdf1.08 MB
|
(2023). A propósito da polémica Bertolazzi vs. Andresen. As Artes Entre As Letras. (Original work published 25/01/2023AD) . |
(2023). Cânone autoral e epigénese nas coletâneas antológicas de Pedro Homem de Mello. In Pensar as Antologias de Poesia em Portugal (pp. 133-154). Lisboa: Caleidoscópio. http://doi.org/10.30618/978-989-658-826-7 . |
(2023). Ensinar Português a Falantes de Espanhol Língua Materna/ Língua Segunda: para uma consciencialização lexical dos aprendentes. In C. Castro & Madeira, A. (Eds.), Desenvolvimento de Materiais Didáticos para Português Língua Não Materna (pp. 148-165). Lidel. . |
(2023). Diacrítica: Ensino, aprendizagem e aquisição de línguas estrangeiras – Interconexões. (J. Pinto, Cavalheiro, L., Fondo, M. del C., & Cea-Álvarez, A. M., Eds.). http://doi.org/https://doi.org/10.21814/diacritica.36.2 |
(2023). "Otraves" o mesmo "faitico": a proficiência ortográfica nos dígrafos e de crianças alentejanas e transmontanas do 2.º ano de escolaridade. In C. Amorim & Zhou, C. (Eds.), Atas do II Phonoshuttle OPO-LIS: Ponte aérea de fonologia (pp. 53-62). Retrieved from https://ler.letras.up.pt/uploads/ficheiros/19671.pdf . |
(2023). On the resilience of obligatory control in inflected infinitives under object control verbs. Glossa: A Journal Of General Linguistics, 8(1), 36. http://doi.org/https://doi.org/10.16995/glossa.8857 . |
(2023). Syllable position effects in the perception of L2 Portuguese /l/ and /ɾ/ by L1-Mandarin learners. Second Language Research. http://doi.org/https://doi.org/10.1177/02676583221137713 . |
(2023). O contraste lateral-rótico do português europeu e do chinês mandarim: análise comparativa e estudos de PLE. In Linguística Contrastiva: Estudos Português - Chinês. University of Macau. . |
(2022). A repetição de pseudopalavras na avaliação fonológica clínica. In Linguística Clínica: Modelos, Avaliação e Intervenção (Berlin: Language Science Press). Berlin: Language Science Press. http://doi.org/10.5281/zenodo.7197134 . |
(2022). A casa na quinta: das palavras às frases. Lisboa: Direção Geral de Educação. Retrieved from https://redge.dge.mec.pt/ilha/por4/ . |
(2022). Ai flores, ai flores do verde pino: edição crítica e interpretação. Revista Galega De Filoloxía, 23, 20-35. Retrieved from https://revistas.udc.es/index.php/rgf/article/view/9141 . |
(2022). Planeamento, execução e avaliação: as findas no Cancioneiro da Ajuda. In D. Gonzalez (Ed.), ArGaMed 5/2022, Verdades Duplas. A Verdade do Texto e a Verdade Material. Cancioneiros e fragmentos galego-portugueses. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia: Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades . Retrieved from https://www.cirp.gal/publicacions/pub-0570.html . |
(2022). Camilo Castelo Branco, A Filha do Regicida (Ed. crítica) . (Â. Correia, Ed.). Lisboa: Imprensa Nacional Casa da Moeda. |
(2022). Quando o “tigere pede desclopa”: representações escritas de formatos silábicos complexos no 1.º ciclo de escolaridade. In I Phonoshuttle OPO-LIS: Ponte aérea de fonologia. http://doi.org/https://doi.org/10.21747/978-989-8969-92-7/atas . |
(2022). Aspetos da negação frásica no português de Almoxarife, São Tomé. In C. Figueiredo, Gonçalves, R., Hagemeijer, T., & Oliveira, M. (Eds.), Novas dinâmicas do português: a África atlântica e o Brasil (pp. 277-302). Lisboa: Lisbon International Press. . |
Livro
Capítulo de Livro
Book Edition
Book Review
Artigo em Atas
Edição de Atas
Dataset
E-edition
Journal Paper
Journal Edition
Work published by CLUL
Magazine Article
Manuscrito
Miscelânea
Artigo de Jornal
Ferramenta
Tese
Não Publicado
Artigo Online