Grammar & Resources
Email
Academic degree
Master
Affiliation
Universidade de Lisboa, Faculdade de Letras, Centro de Linguística
Date | Conference title | Type | Authors | Institution | Docs |
---|---|---|---|---|---|
2023 - |
O impacto de uma estratégia de ensino afetiva sobre algumas variáveis não linguísticas em aulas de PLE em formato remoto emergencial XXIX Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Linguística. |
Poster Peer-reviewed |
Bruno Costa
|
Universidade da Beira Interior Covilhã |
|
2023 - |
O “terceiro paradigma” como modelo ideal na Linguística Educacional? Análise de um caso concreto em estudos de L2 XVII Fórum de Partilha Linguística |
Oral presentation Peer-reviewed |
Bruno Costa
|
Núcleo de Jovens Investigadores, Centro de Linguística, Universidade Nova de Lisboa Lisboa |
|
2023 - |
Grammar through different eyes: teachers’ and learners’ perceptions in Portuguese L2 classes 5th Eduling Biannual Meeting – Grammar Teaching and Learning: challenges and opportunities. |
Oral presentation Peer-reviewed |
Bruno Costa
|
Universidad Autónoma de Barcelona Barcelona |
|
2023 - |
"Who cares if she has a cat? The impact of affect and interaction upon motivation in online Portuguese L2 classes during the Covid-19 pandemic 34th International Conference on Foreign / Second Language Acquisition |
Oral presentation Peer-reviewed |
Bruno Costa, Jorge Pinto | Universidade de Silesia Szczyrk, Polónia |
|
2023 - |
A dialogic approach to transculturing in multilingual/cultural L2 classes International Conference on Multilingualism and Language Acquisition |
Oral presentation Peer-reviewed |
Bruno Costa, Jorge Pinto, Nélia Alexandre | Universidade de Helsínquia Helsínquia |